Wild Nutrition Reviews

4.8 Rating 1,123 Reviews
96 %
of reviewers recommend Wild Nutrition
Read Wild Nutrition Reviews

About Wild Nutrition:

Wild Nutrition started with one family. Charlie and Henrietta Norton wanted the very best support for their own health and that of their children as well as Henrietta’s patients. They couldn’t find it anywhere and so decided to create it themselves. Wild Nutrition is a unique Food-Grown® supplement brand providing bespoke formulations for all age stages of life. Today, they offer over 40 products within 6 ranges and are stocked throughout the UK and Scandinavia.

Visit Website

Write Your review

Tell us how Wild Nutrition made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photos or videos?
Strengthen your review by uploading photos & videos.
Drag files here or browse
(Supported files: jpg, png, mpeg, ogg, mp4 & webm)
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Please note that we may share your email with the company to verify your order.
Wild Nutrition 5 star review on 18th May 2022
Melissa
Wild Nutrition 5 star review on 25th March 2022
Anonymous
Wild Nutrition 5 star review on 7th March 2022
Becky
Wild Nutrition 5 star review on 1st March 2022
Ani
Wild Nutrition 5 star review on 28th November 2021
Pauline A
Wild Nutrition 5 star review on 21st November 2021
Anonymous
Wild Nutrition 5 star review on 12th October 2021
Chantelle
5
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
I assume food grown sources are better… however I needed to ask a question about a product and was offered a free 15 minute consultation. The nutritionist I spoke to obviously knew her subject but I was told certain information could not be sent to me unless I completed a form and opened an account… This is a bit hard sell isn’t it!!?? On another matter, around the same time I was going to purchase the Bone Complex. I have looked up several retailers who list this item, including Wild Nutrition but I cannot see a list of ingredients/nutrients/Vitamins and minerals and the amount & percentage of RDA, etc. I also cannot see what form of calcium is used… calcium carbonate, citrate… or other source…. I find it very odd…. I guess the only way I’ll find out is to find the nearest shop that stocks it and travel there to read the label
Helpful Report
Hello, Thank you so much for your feedback. Here at Wild, we pride ourselves on only ever providing customer advice via our expert qualified nutrition team so you may receive the best and safest support. Our Nutrition team can help you decide on what products to take, nutrition tips and any help with checking medications or dosing by speaking to you. This was the reason you were offered a free 15-minute consultation. We would never wish to provide advice from someone who is not nutritionally trained. The Nutritionist would need your details to send product information - there is never any expectation to purchase so we are very sorry you felt like this. Our ingredients information is listed right at the bottom of each product page and we do appreciate it's hard to see that, and we are aware of this. Therefore our web design team are already working on changing this since all the product pages are being re-designed. I am so sorry this was not clear to you. Our Head of Nutrition would love to personally speak to you regarding this. We will contact you privately to arrange this. Once again we are very sorry that you felt like this and we really appreciate you providing us with your feedback. With warmth, The Wild Team
You are selling premium products, which need to be described in more explicit detail on your website, with product claims, and also outside data on the virtues of plant based vitamins.
Helpful Report
Dear Robin, We understand that you have spoken with our nutrition team and now have a more in depth knowledge about how our products work and why they are different to others on the market. The reason we don't put all of the scientific information on the website, is that we do not want to overwhelm the general public. However, we do offer free 15 minute calls for customers wanting to find out a bit more information such as yourself. We hope you can understand this reasoning and invite you to reach out to us if you have any further questions about our products. Kindest Regards, The Wild Team
I’m happy with the product however shocked by the wasteful packaging . I won’t be ordering more as the packaging is enough for at least 5 bottles . Such a waste
Helpful Report
The supplements themselves are amazing, but you shouldn’t be charging the same price for a paper bag refill as you do for a glass jar. And if you subscribe I think the postage should be free. Nearly £4 to send a very lightweight paper bag through the post seems extortionate
Helpful Report
Hello Thea, Thank you for your feedback, we really appreciate hearing from our subscribers, and about improvements we can make. Our pouches are specially designed to be certified as food-grade, as the liner is in fact breathable material and there is no plastic liner. We are always trying to make the options as affordable as possible for our customers, so we will definitely take this feedback on board. Our team are looking into our packaging at the moment to make changes in the future. Just to let you know, in case you weren't aware we do offer free UK delivery for orders over £40. As your order doesn't quite reach that threshold each month we could change the deliveries to be every 60 or 90 days instead, so that way you would avoid paying the delivery fee. And a bonus is that it's better for the environment as the products are only shipped once. Wishing you all the best, The Wild Team
I have subscribed for several years with a monthly order of multi-strain biotic. I love this product and it keeps my digestive issues under control for which I'm so grateful. However, I noticed a change in consistency a few months ago and I thought it might be a batch discrepancy but this now seems to be the norm. Perhaps the recipe has changed? I have also noticed that the bottles seem to be less filled and I'm often finishing before the next bottle has arrived, whereas they often used to overlap. In order for probiotics to be most effective they require regular and constant use, so it is much preferred to have too much than too little in stock and most months I'm finding I have to wait a week without any probiotics before my new batch arrives (even though I am using the recommended daily amount of one teaspoon). There was also a very long waiting period earlier this year which left me without probiotics for over a month. As a regular subscriber and someone who suffers from digestive issues this was a very unexpected and unpleasant situation to be in. However I understand this may have been due to shipping complications following Brexit. I love using Wild Nutrition because the formula has treated me well for many years and I LOVE that all the packaging is so easily and completely recyclable. However the recent changes in less formula and a slower delivery have found my trust to be waining slightly. I'm resistant to find an alternative probiotic because of the reasons above but if the issue of running out before the end of the month isn't resolved, I may have to.
Helpful Report
Hello India, I am sorry to hear that you aren't getting along well with the product recently. This is always disappointing to us as we want our customers to have the best experience possible. It is great to hear that you have felt supported by the multi-strain biotic up until now. We did make a small formulation change to the product last year, but this should not have affected the dose or amount that is in the jar. I can see you have now spoken to our team to resolve this and are speaking to our Head of Nutrition regarding the formulation. If you need anything else at all then please do let us know. The Wild Team
Would like packaging that fits through letterbox and is able to be refilled. Contacted the company and no one responded
Helpful Report
Hello, I am sorry to hear that, we will of course look into this immediately. I can see that you have now spoken to my colleague and have some of our refill pouches ordered. If you need anything else at all then please do let us know. Wishing you all the best. The Wild Team
The powder has been changed to a much lighter consistency which is difficult to get out of the bottle without it floating everywhere and difficult to dissolve in water. Disappointing change to what was as an excellent product
Helpful Report
Great service, but the packaging is ridiculous. The box is huge for one pill pot with so much wasted padding. Please, please revise your packing boxes and get smaller ones to fit the order
Helpful Report
Hello Jess, Thank you so much for your feedback about the service, we will definitely pass this onto our team. With regards to the packaging we are launching new smaller boxes soon, so that we can further minimise waste. We do make sure that we only use materials that can be recycled, and we are constantly looking for new and innovative solutions without compromising on our sustainability standards. If you need anything else at all please reach out to us. Wishing you all the best, The Wild Team.
I think Wild Nutrition products are brilliant but there has been such a muddle with my subscription and their new website that I cant work out what I've bought or when its arriving.
Helpful Report
Hello Suzy, I can see that you have been in contact with members of our team who have supported and resolved you with your queries. I have just reached out to you again to see if there is anything else I can help you with in regards to our service. We are always happy to help with any further support you may need.
Quite a lot of the time my subscription is sold out so have to wait. At the moment I can’t access my subscription online to make changes. The products are high quality and effective.
Helpful Report
Hello Kirsten, We are making some exciting changes right now including the launch of our new website which is unfortunately why we have had to make accounts team access only for a short period, however we can make any changes for you while you are unable to. We would love to discuss this with you please do reach out to us at enquiries@wildnutrition.com should you be happy to.
Love their products but really wish they wouldn't use 'signed for delivery'. Twice now I haven't been in & either have to travel to the nearest post office - 20 mins drive away or have product redelivered at the weekend which leads to a longer waiting time. Really inconvenient & purely for this reason alone I'm thinking about switching brands.
Helpful Report
Great product but poor customer services. Still waiting for a reply to an email I sent days ago.
Helpful Report
Loved the sound of the product but the capsules were too big for my young teenager to swallow and he really disliked the taste if we emptied the capsule onto food or fluid.
Helpful Report
Delivery was slow, I.e. goods not despatched within 24 hours of order placed. Product not organic but price very high. Think, though, that the product will do what it promises on the label.
Helpful Report
Wild Nutrition is rated 4.81 based on 1,123 reviews